دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

مهاجرت سرمايه گذاري به آنتاريو

۵ بازديد

 

آنتاريو (Ontario) مشهورترين مقصد براي مهاجرت به كانادا ، پرجمعيت ترين استان و محل سكونت بيش از ۱۲ ميليون شهروند كانادا به شمار مي رود. همچنين اين استان دومين استاني است كه بيشترين مساحت خشكي را دارا است و در مركز كانادا واقع شده است. مركز استان انتاريو شهر تورنتو (Toronto) است، كه جمعيت ۵٫۳ ميليوني آن، اين شهر را تبديل به بزرگترين شهر كانادا كرده است. همچنين اين شهر مركز مالي و محل معاملات بورس در كشور مي باشد. تقريبا نيمي از افراد ساكن در تورنتو متولد كشورهاي ديگر ميباشند، و اين شهر از اين لحاظ كه بيشترين فرهنگها را در خود جاي داده رتبه اول در دنيا را به خود اختصاص داده است. از ديگر شهر هاي انتاريو شهر اتاوا (Ottawa) است كه مركز ادارات دولتي و پايتخت كشور كانادا به شمار مي آيد و در جنوب شرقي استان واقع شده است. با وجود آنكه انتاريو مركز اقتصادي كشور به حساب مي آيد در عين حال اين استان از لحاظ تنوع منابع طبيعي نيز شهره است ، اين منابع شامل جنگلهاي وسيع ، پارك هاي زيباي حفاظت شده ، ۴ درياچه از ۵ درياچه بزرگ كشور و آبشار نياگارا است كه البته شهرت جهاني دارد . تكميل كننده اين تنوع طبيعي ، تنوع فرهنگي است ،كه محصول مهاجرت گسترده به جامعه ايست كه همزيستي و تحمل بين فرهنگها را در خود پرورده است . شهر هاي انتاريو بسياري از هنرمندان ، گردشگران و نخبه گان را از سراسر جهان بسوي خود جلب كرده و موجبات توليد ثروت و علم را در اين سرزمين فراهم آورده اند . به دليل دارا بودن جمعيت بالاي افراد خارجي در تورنتو، احساس جهان متمركز شده در يك منطقه، در اين شهر ملموس است.

 

اشتغال و اقتصاد در انتاريو

به دليل آنكه استان انتاريو قطب اقتصادي كانادا محسوب مي شود ، در نتيجه انواع صنايع در اين استان بخصوص در تورنتو و ديگر مناطق شهري يافت مي شوند . اين استان محلي براي ارائه خدمات مدرن و اطلاعات اقتصادي در كنار بسترهاي لازم براي توليد است . اتاوا كه مركز ادارات دولتي و اكثر وزارتخانه هاي فدرال است ميتواند به جذب مشاغل گوناگون و همچنين سازمانهاي بين المللي غير تجاري كمك شاياني نمايد .

صنعت اتومبيل بخش اصلي توليدات صنعتي انتاريو را شامل ميشود كه شركتهاي كانادايي جزو شركتهاي پيشرو جهان در اين صنعت مي باشند (بسياري از خودرو هاي آمريكايي در كانادا توليد مي شوند). همچنين پس از يك دوره ركود در صنعت ، در سه سال گذشته شاهد سرمايه گذاري هاي كلان توسط صنايع پيشرو در طرح ها و فن آوري هاي جديد بوده ايم .

همچنين اين استان داراي منابع طبيعي غني مورد نياز صنايع ميباشد. يك شركت معدني قديمي داراي معادن نيكل و آهن نمونه اي از اين منابع ميباشد. جنگلهاي وسيع اين استان ميتواند منابع خوبي براي صنايع چوب بري ، تهيه خمير چوب و كاغذ با شيوه هاي نوين باشد. بعلاوه با افزايش تمايل مردم به سرگرمي هاي گوناگون وجديد ،طبيعت انتاريو اين فرصت را در اختيار علاقه مندان به گردشگري قرار ميدهد .
آمار بيكاري در استان كمي كمتر از ميانگين آمار بيكاري در كشور و در حدود ۶٫۶ درصد ميباشد. موقعيتهاي شغلي در اين استان با توجه به اقتصاد و صنايع گوناگون موجود در آن از تنوع بسياري برخوردار است تا جايي كه از كشاورزي تا فن آوري اطلاعات در آن مي توان يافت. سطح ايجاد اشتغال در انتاريو در سالهاي اخير بسيار خوب بوده و پيش بيني مي شود كه به همين صورت ادامه يابد.

مهاجرت به كانادا از طريق سرمايه گذاري در برنامه كارآفريني استان انتاريو (OINP)

برنامه مهاجرتي استان انتاريو از طريق كارآفريني براي افرادي از خارج از كانادا طراحي شده كه در پي پياده سازي يك ايده تجاري جديد يا خريد يك كسب و كار موجود در انتاريو هستند. در صورت راه اندازي موفقيت آميز كسب و كار در انتاريو، اين برنامه به كارآفرينان فرصت مي دهد نامزد اخذ اقامت دائم كانادا شوند.

براي شركت در برنامه كارآفريني استان انتاريو مراحل زير لازم هستند:

  • ثبت نام در فرم آنلاين اظهار تمايل (EOI: Expression of Interest)
  • ثبت نام شما وارد استخر گزينش شده و با امتيازي كه به دست مي آورد رتبه بندي مي شود. مقامات مهاجرتي در فواصل معين، ثبت نام كنندگان را از استخر گزينش انتخاب و از آنان دعوت مي كنند تا برايمهاجرت به كانادااز طريق برنامه كارآفريني استان انتاريو اقدام نمايند.
  • در اين صورت متقاضي بايد يك درخواست كامل و هزينه درخواست را براي برنامه ارسال كند.
  • ارزيابي درخواست: تمام اطلاعاتي كه در درخواست آنلاين ارائه مي شوند بايد جهت اطمينان از دقت و صحت تائيد گردند. بعنوان بخشي از بررسي درخواست، متقاضي براي شركت در يك مصاجبه اجباري دعوت خواهد شد.
  • در صورت پذيرفته شدن درخواست، متقاضي بايد يك توافق عملكرد امضا كند كه تعهداتي را تعيين مي كند كه متقاضي در فرم اظهار تمايل، براي سرمايه گذاري و ايجاد شغل در انتاريو تقبل نموده است.
  • سپس يك نامه پشتيباني مجوز كار موقت جهت اقدام براي اخذ مجوز كار موقت از اداره مهاجرت كانادا، پناهندگي و تابعيت كانادا(IRCC) به منظور ايجاد كسب و كار در انتاريو صادر مي‌شود.
  • پس از ورود به انتاريو ، متقاضي ۲۰ ماه فرصت خواهد داشت تا كسب و كار خود را تاسيس نموده و بيزنس پلانرا پياده سازي نمايد. شغل هاي تمام وقت دائمي كه قرار است بر طبق پيشنهاد كاري متقاضي ايجاد شوند، بايد ظرف ۱۰ ماه از تاريخ ورود به كانادا ايجاد شوند و بطور مداوم به مدت حداقل ۱۰ ماه توسط كارمندان اشغال شده باشند، تا زماني كه متقاضي گزارش نهايي خود را ارسال نمايد.
  • متقاضي موظف است ظرف ۱۸ الي ۲۰ ماه پس از ورود به انتاريو با مجوز كار موقت، يك گزارش نهايي همراه با مدارك پشتيباني به مسئولين برنامه ارسال نمايد.
  • چنانچه متقاضي به تعهدات توافقنامه عملكرد عمل نمايد، ممكن است واجد شرايط نامزدي توسط برنامه مهاجرتي استان انتاريوجهت اخذ اقامت دائم كانادا گردد.
  • متقاضيان موفق بايد ظرف شش ماه از زمان نامزد شدن در برنامه، براي اخذ اقامت دائم كانادابه IRCC (سازمان مهاجرت، پناهندگي و تابعيت كانادا) درخواست دهند. به مدت ۳۶ ماه پس از اخذ اقامت دائم، نظارت بر مرحله بعد از نامزدي همچنان ادامه خواهد داشت.

 

 

چه كساني واجد شرايط اين برنامه هستند؟

در صورت داشتن فعاليت تجاري قابل رشد كه منافع اقتصادي قابل توجهي براي انتاريو به ارمغان آورد، ممكن است واجد شرايط قبولي در اين برنامه باشيد. در صورت پذيرفته شدن در برنامه، شما و شريك تجاري تان (در صورت وجود) مي توانيد جهت تاسيس كسب و كار خود در انتاريو، درخواست مجوز كار موقت دهيد. پس از تاسيس موفق آميز كسب و كارتان، ممكن است واجد شرايط نامزدي در برنامه كارآفريني استان انتاريو شويد و بايد هر پنج شرط زير را برآورده سازيد:

ادامه مطلب

منبع: مهاجرت سرمايه گذاري به آنتاريو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.