چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

كارت اقامت دائم كانادا (PR Card)

✈️ مهاجرت به اروپا

كارت اقامت دائم كانادا (PR Card)

۴۶ بازديد

كارت اقامت دائم كانادا ( Canada PR Card) ) يك كارت رسمي و سند شناسايي است كه به مانند ويزاي اقامت دائم عمل كرده و اثبات كننده وضعيت شما، بعنوان يك مقيم دائم كانادا مي باشد و بسياري آن را معادل Green Card امريكايي مي‌دانند.

pr card

(Permanent Resident Card – PR Card)

شما با داشتن كارت PR  كانادا اجازه زندگي، تحصيل و كار در اين كشور را دارا بوده و از تمام حقوق شهروندي كانادا بر خوردار مي باشيد و بعد از گذراندن يك مدت مشخص مي توانيد جهت دريافت كارت شهروندي (Citizenship Card) اقدام نماييد. تنها تفاوت بين كارت اقامت دائم و كارت شهروندي كانادا در اين است كه، شهروندان كانادا مي توانند پاسپورت كانادايي دريافت كرده و در انتخابات كانادا شركت كنند.

درتكميل اطلاعات خود لازم است بدانيد: پي آر كارت متعلق به دولت كاناداست و بايد در خاك كانادا صادر شود به همين دليل از ژوئن سال ۲۰۰۲ به بعد بر اساس قانون مهاجرت و حمايت از پناهندگان كانادا توسط اداره مهاجرت، همه افراديكه شرايط اقامت دائم در كانادا را كسب مي‌كنند، بصورت اتوماتيك در طي پروسه مهاجرت، اولين كارت PR خود را (با اعتبار ۵ ساله) دريافت مي‌كنند.

افراد تازه وارد “مهاجر تازه وارد” يا “Landed Immigrant” در اولين ورود به كانادا فرم كارت PR را تكميل كرده و براي دريافت اين كارت اقدام مي نمايند. طي اين پروسه، بسيار مهم مي باشد كه افراد در زمان ورود بتوانند آدرسي را در كانادا براي دريافت اين كارت ارائه دهند. در صورت عدم ارائه آدرس در زمان ورود، مهاجر موظف است كه در كمتر از ۱۸۰ روز آدرس خود را به اطلاع اداره مهاجرت كانادا برساند.

افرادي كه در زمان ورود آدرس محل اقامت خود را در فرم ها اعلام نمايند، معمولا در كمتر از ۹۰ روز كارت PR خود را از طريق پست دريافت مي كنند. اين زمان براي متقاضياني كه پس از ورود محل اقامت خود را به اطلاع اداره مهاجرت كانادا مي رسانند تا ۱۲۰ روز مي باشد. اگر فرد متقاضي پس از اولين ورود و پيش از دريافت كارت PR خاك كانادا را ترك نمايد براي ورود مجدد به كانادا بايد درخواست ويزاي ورود شهروند دائم (Permanent Resident Travel Document) نمايد.

اعتبار كارت PR هر پنج سال منقضي مي شود، لذا بايد ضمن كنترل تاريخ اعتبار آن، حداقل ۹۰ روز قبل از مسافرت به خارج از كانادا، براي صدور كارت جديد درخواست نماييد.

به چه كسي “مقيم دائم كانادا” گفته مي شود؟

مقيم دائم كانادا به فردي گفته مي شود كه در پاسپورت خود داراي ويزاي ورود به كانادا به عنوان مقيم دائم است و به خاك كانادا وارد شده است (اصطلاحا “لند Land” شده است) ولي هنوز سيتيزن نشده است. همچنين اين فرد ممكن است مقيم دائم كشوري ديگر مانند كشور محل تولد خود باشد. افرادي كه به صورت موقت در كانادا هستند، مانند افراد داراي ويزاي دانشجويي، ويزاي كار، ويزاي توريستي و . . .  مقيم دائم كانادا نمي باشند.

 دارنده كارت اقامت دائم كانادا داراي حقوق زيراست:

– از مزاياي قانوني و رايگان دولت كانادا كه به شهروندان خود ارائه مي دهد برخوردار است، مانند دريافت كارت خدمات بيمه درماني رايگان

– هزينه تحصيل فرد يك دهم دانشجوي بين المللي است

– به راحتي در هر كجاي كانادا مي توانند به تحصيل، اقامت و كار بپردازند

– مي تواند به راحتي بعد از گذراندن مدت زمان مشخص (در حال حاضر ۳ سال در يك دوره ۵ ساله) براي دريافت پاسپورت و سيتيزن شيپي كانادا اقدام كند.

– تحت حمايت قانوني دولت كانادا طبق قانون مصوب دولت فدرال است.

 دارنده كارت اقامت دائم كانادا داراي چه حقوقي نيست:

– حق راي دادن و يا انتخاب شدن در انتخابات رسمي كانادا ندارد.

– امكان اشتغال در ادارات و موسسات امنيتي را ندارد.

موسسه‌ي آرتا انديشه پويان سپنتا با كادري مجرب و مشاورين برجسته‌ي خود آماده‌ي پذيرش پرونده‌هاي مهاجرتي، و مشاوره‌ به شما متقاضيان با توجه به شرايط بالا است. جهت مشاوره و ارتباط با كارشناسان ما با شماره هاي ۸۸۷۸۴۶۴۲_۰۲۱ و ۸۸۷۵۲۳۷۶_۰۲۱ تماس حاصل فرماييد.

 

منبع:كارت اقامت دائم كانادا (PR Card)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.