چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

آزمون دولينگو

✈️ مهاجرت به اروپا

آزمون دولينگو

۵۸ بازديد

آزمون دولينگو
آزمون دولينگو 
(Duolingo English Test : DET) يك آزمون تطبيقي برپايه كامپيوتر است كه براي ارزشيابي ميزان مهارت در زبان انگليسي مورد استفاده قرار ميگيرد. تاكنون بيش از ۵۰۰ دانشگاه و موسسه اين آزمون را تاييد و از شروط اصلي پذيرش داوطلبان قرار داده اند.

به دليل شرايط كنوني و شيوع ويروس كرونا كه باعث لغو آزمون هاي مختلفي از جمله آيلتس و تافل شده است، برگزاري آزمون آنلاين دولينگو مشكل بسياري از زبان آموزاني كه براي اخذ پذيرش از دانشگاه هاي بين المللي نياز به مدرك زبان معتبر دارند را حل كرده است.

به دليل اينكه ساختار آزمون دولينگو مقداري جديد و امكان دارد آشنا نباشيد پس از قبل آمادگي شركت در اين آزمون را كسب كنيد. منابعي كه به تقويت بهتر سطح زبان شما ميكند تماشاي فيلم به زبان انگليسي، صحبت با انگليسي زبانان، گوش دادن به پادكست ها و خواندن روزنامه و مجلات انگليسي هستند.

از مزاياي آزمون آنلاين دولينگو نسبت به آزمون هاي آيلتس و تافل ميتوان به در دسترس بودن براي همه افراد، ساده و سريع بودن روند آزمون و هزينه كمتر آن كه تنها ۴۹ دلار است را نام برد. آزمون هاي آيلتس و تافل به ترتيب ۲۱۵ و ۲۲۵ دلار هستند.

آزمون دولينگو را در هر ساعت از شبانه روز از ۳۶۵ روز سال ميتوان انجام داد در حاليكه دو آزمون ديگر هر ۱۰ روز يكبار برگزار ميشود. مدت زمان آزمون آيلتس ۲ ساعت و ۴۵ دقيقه، تافل ۴ ساعت و آزمون آنلاين دولينگو كمتر از يك ساعت طول ميكشد. همچنين نتيجه آزمون دولينگو به نسبت سريع تر اعلام ميشود كه تنها ۲ روز طول ميكشد اما نتايج آزمون هاي آيلتس و تافل ۱۰ تا ۱۳ روز زمان ميبرند.

شايد مهمترين مزيت آزمون دولينگو اين باشد كه نتيجه آزمون خود را ميتوانيد به هر تعداد دانشگاه و موسسه ارسال كنيد اما براي ارسال نتيجه آزمون هاي ديگر بايد هزينه ۲۰ دلاري براي هر گزارش پرداخت كنيد.

تطبيقي بودن آزمون دولينگو (Adaptive)

اين آزمون به نوعي طراحي شده است كه عملكرد شما در هر سوال بررسي و طبق آن سوال بعدي براي شما مطرح ميشود. يعني اگر سوالات اول را به درستي پاسخ دهيد، سوالات بعدي سخت تر و اگر اشتباه پاسخ دهيد، سوالات بعدي ساده تر مطرح ميشوند تا دوباره بتوانيد پاسخ دهيد.

هدف از تطبيقي بودن آزمون دولينگو طرح سوالات منطبق بر ميزان مهارت و دانش داوطلبان است و نسبت به ساير آزمون هاي سنتي دقيق تر و كارآمدتر مهارت شما را ارزيابي ميكند.

آزمون دولينگو از ۳ بخش اصلي تشكيل شده است:

بخش اول: Quick Setup

۱۰ دقيقه زمان ميبرد و جهت آمادگي و بررسي قوانين و مقررات است و تاثيري در نمره نهايي ندارد.

بخش دوم: Adaptive Questions

شامل ۲۵ دقيقه سوالات تطبيقي لغت، تلفظ، بيان و مهارت خواندن و نوشتن است.

بخش سوم: Video Interview & Writing Sample

۱۰ دقيقه شامل دو تسك مصاحبه ويدئويي و نوشتن يك نمونه رايتينگ است كه در هركدام دو موضوع با توجه به عملكرد شما در بخش قبلي ارائه ميشود كه بايد يك موضوع را انتخاب كنيد. در نهايت ويدئوي ضبط شده و متن نوشته شده به همراه نمره آزمون شما به موسسات و دانشگاه هايي كه ميخواهيد ارسال ميشود.

قوانين و مقررات آزمون دولينگو

قوانين حاكم بر آزمون هاي آنلاين در خصوص آزمون دولينگو سختگيرانه تر اجرا ميشوند و تمامي داوطلبين ملزم به رعايت هستند و درصورتي كه ناظر آزمون تشخيص دهد داوطلب هريك از قوانين را زير پا گذاشته است، نتيجه آزمون داوطلب صادر نشده و ديگر مجاز به انجام دوباره آزمون نخواهد بود.

از جمله مقررات :

  • استفاده از افزونه (مانند Grammarly) بر روي مرورگر مجاز نيست.
  • تنها با يك حساب كاربري مجاز به ورود به آزمون هستيد.
  • ارتباط چشمي با صفحه كامپيوتر نبايد قطع شود.
  • يادداشت برداري ممنوع
  • استفاده از تلفن همراه، كروم بوك، آي پد، تبلت و … ممنوع
  • استفاده از هدفون و ايرپاد ممنوع
  • در طي يك ماه، دو بار مجاز به شركت در آزمون هستيد در صورتي كه بار اول به دليل اشكالات فني يا قطع اينترنت آزمون شما تكميل نشده باشد.
  • حين آزمون گوش ها و چهره بايد كامل مشخص باشد.
  • با شخص ديگري نبايد صحبت كنيد.

    موسسه‌ي آرتا انديشه پويان سپنتا با كادري مجرب و مشاورين برجسته‌ي خود آماده‌ي مشاوره‌ تخصصي رايگان به شما متقاضيان گرامي ميباشد. لطفا جهت مشاوره و ارتباط با كارشناسان موسسه انديشه پويان با شماره هاي زير تماس حاصل فرماييد.

    ۸۸۷۸۴۶۴۲_۰۲۱
    ۸۸۷۵۲۳۷۶_۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.